2012 - Copyright © leren-vliegen.be - Alle rechten voorbehouden   E-mail  |  Disclaimer
leren-vliegen.be Welkom. Vliegschool. Opleiding. Voor piloten. Sfeerbeelden. Contact. Blog.
Loods leren-vliegen.be

Onze vloot

Romp en vleugels uit gelast hoogwaardig stalen buizenvakwerk bekleed met Diatex. Manuele flapsetting in 3 standen. Twee vleugeltanks van elk 36 liter. Voorzien van ballistische reddingsparachute. Polycarbonaat ruiten met UV en IR coating. Stall warning met akoestisch signaal.

 

Landingsgestel uit composiet benen en manueel te bedienen schijfremmen op de hoofdwielen. Neuswiel constructie met telescopische schokabsobeerder en shimmy demper. Bagageruimte goed toegankelijk door inklap- en verstelbare zetels. Het onderhoud gebeurt door de firma Lambert Aircraft Engineering op Wevelgem.

 

Luchtgekoelde 82 Pk injectiemotor (ULPower UL260i) met FADEC (Full Authority Digital Engine Control) die zorgt voor een computergestuurde regeling van benzinemengsel, injectie en ontstekingstijden. Start even gemakkelijk bij koude als bij warme dagen (automatische choke), geen gevaar op ijsvorming en vapour-lock in de benzineleiding. Rechtstreekse aandrijving van de DUC drieblad schroef.   

 

Glass cockpit (Dynon EMS-D10 en EFIS-D100) met analoge Winter back-up hoogte- en snelheidsmeter. VOR HSI overlay op EFIS. 8 Watt Garmin SL30 25 MHz NAV/COM radio. Garmin GTX330 mode S transponder met ingebouwde timers. Moving map GPS AvMap EKP IV. Back-up GPS Garmin 296.

 

Romp uit semi-monocoque constructie met metalen versterkingen en laagvleugels met geriveteerde duraluminium bekleding. Manuele flapsetting in 3 standen. Centrale benzinetank (achter de zetels) van 65 liter met drain. Voorzien van ballistische reddingsparachute. Aerodynamische canopy met voortreffelijk zicht naar buiten.

 

Afgeveerd vast landingsgestel met stuurbaar neuswiel. Met de voeten te bedienen dubbele hydraulische Beringer schijfremmen. Wielen voorzien van vliegtuigbanden voor een betere grip. Ruime cockpit en goed toegankelijk bagagecompartiment. Onderhoud gebeurt door vakbekwame technieker.

 

Atmosferische- met carburatoren voorziene viercilinder 100 Pk Rotax motor met vloeistofgekoelde cilinderkoppen en luchtgekoelde cilinders. Elektrische starter, generator en mechanische benzinepomp. Composiet driebladschroef Woodcomp met vast pas, aangedreven door een reductie box.

 

Zeer volledige (klassieke) uitrusting met snelheidsmeter, hoogtemeter, variometer, 2 magnetische kompassen, bochtaanwijzer, kogeltje, kunstmatige horizon, motorinstrumenten, Bendix King radio en dito transponder, intercom, VOR aanwijzer, Garmin GPSMap 296.

Mission M106
EV-97 Eurostar  

Voor opleiding en verhuur staan twee types beschikbaar:

Zet je geluid aan aan